Structures in Brown

Bjorn Mortensen

08 October 2012 — 26 October 2012
  • Structures in Brown | Passatge studio
  • Structures in Brown | Passatge studio
  • Structures in Brown | Passatge studio
  • Structures in Brown | Passatge studio
  • Structures in Brown | Passatge studio
  • Structures in Brown | Passatge studio
  • Structures in Brown | Passatge studio
  • Structures in Brown | Passatge studio
  • Structures in Brown | Passatge studio
  • Structures in Brown | Passatge studio
  • Structures in Brown | Passatge studio
Bjorn Mortensen presenta un grup d’escultures i pintures que es poden interpretar com una visió poètica, i a la vegada pertorbadora, sobre la naturalesa dels objectes.
Un model de cadira de l’artista minimalista americà Donald Judd és desconstruït i posteriorment reconstruït erròniament en tres versions diferents. Aquestes estructures serveixen de suport per a uns plats de ceràmica de superfícies rugoses i policromades. Les superfícies de les ceràmiques són el resultat d’experimentacions amb materials orgànics com el fang i el vidriat.
Les superfícies del quadres són una acumulació de brutícia. Bjorn pretén crear quadres que es fan a ells mateixos per així eliminar l’autoria del gest a l’obra. Per tal d’aconseguir tal resultat les obres es passen dies a l’aire lliure sota les inclemències del temps i l’entorn: pluja, fang, neu, la llum del sol, les intervencions d’insectes i animals, etc.
Aquesta manera de plasmar l’entorn sobre una superfície confronta les representacions idealitzades de la naturalesa en obres d´artistes noruecs de l’època romàntica com Adolph Tidemand. Alguns dels quadres estan ‘decorats’ amb pintura d´esprai per altres persones, una manera de ressaltar l’empremta de la cultura en el paisatge-entorn.
Bjorn també publica pamflets, zines i llibres d’artista. Aquests incorporen imatges del seu arxiu i material de recerca dels seus projectes. Per aquesta exposició l’artista presenta una nova publicació.

EN

Bjorn presents a group of sculptures and paintings, which can be interpreted as a poetic, and perverted, perspective on the nature of objects.
A model of a chair by minimalist artist Donald Judd is deconstructed in pieces and later reconstructed differently in three different versions. These structures each hold a ceramic plate with rough polychromatic surfaces. These are the result of experimenting with organic materials such as clay and ceramic glazes.
The surfaces of the paintings are an accumulation of dirt. Bjorn attempts to make paintings, which are done by nature itself, thus eliminating the heroic gesture of the artist. To achieve such a thing, the surfaces are left outdoors under the inclemency of the weather and the environment: rain, mud, snow, sunlight, animals’ interventions…This manner of recording the environment onto a surface challenges idealized representations of nature, such as the work of Adolph Tidemand and other Norwegian romantic painters. Some of Bjorn’s paintings are finally ‘decorated’ with spray paint by people other than the artist; the trace of culture within the landscape.
Bjorn also publishes pamphlets, zines and artist books. These are compilations of playful material associated with the work, which include from archaeological archives of collected images to research undertaken for several projects.
SHARE: Facebook Twitter

Exposicions anteriors:

Diane Guyot de Saint Michel
Record Material
Todo Hiper
Les Marcel(s)
Zona Vip